Kenagan Nostalgia.




Pada malam ini aku tak dapat memejamkan mata ,jam menunjukan hampir tengah malam,aku mengejut isteri yang sedang terlena tidur dan mempelawa dia berjalan jalan dan merakam gambar di bandar JB.Diperjalanan aku dan isteri asyik mencerita zaman remaja kami.Aku pun menuju ketempat nostalgia pertemuan aku dan dia.Tempat ini menjadi kenagan manis malangnya tempatnya dibangun dengan pembangunan tiada lagi tempat berehat dan gerai makanan kerna pantainya telah menjadi jalan raya.Hanya keindahan pemandangan Selat Tebrau bersama Tambak Johor yang menyambungi Singapuara.Nadi kesenambungan antara dua negara jiran tetangga.Cuaca begitu baik sekali untuk merakam photo. Pemandangan begitu indah dan kesempatan ini aku merakamnya untuk menjadi kenangan abadi untuk generasi akan datang dan anak anak ku.Hanya tinggal kenangan saja.Merakam gambar pada waktu malam begitu sukar sekali perlu mempunyai kesabaran,kemahiran dan teknik,tapi dah hobi pekara sukar dapat diatasi dengan pengalaman dan tunjuk ajar guru dan rakan rakan yang sama minat dalam bidang seni photograpi.

0 comments:

Post a Comment

Tag

"Photography is not about taking good or beautiful pictures,it's about knowing how to take pictures you want"
( Kamera bukan lah "magic box "......yang menentukan ialah tangan dan perasaan seseorang dalam menghasilkan gambar yang terbaik.).
"Satu image seribu makna ,Biar kan Potrait berbicara".