Penulis BlogTaruna Aduka


Blogger yang menghina Almarhum Sultan Johor Khairulnizam Abdul Ghani, 29 atau dikenali dengan nama Aduka Taruna membuat majlis perkahwinan di rumahnya di Seremban. Aduka taruna yang menghiris luka hati rakyat Johor dan 40 laporan polis yang rata-ratanya dari UMNO Johor ditahan 4 hari diikat jamin RM5000 dan mula bicara di mahkamah.
Kelmarin, Khairulnizam yang bekerja sebagai juruteknik komputer dituduh menghina dengan niat menyakiti institusi kesultanan Johor dan rakyat dengan memuat naik di dalam laman blognya dengan nama Adukataruna.

Dia dituduh melakukan perbuatan itu di rumahnya di alamat 297, Rumah Rakyat Panchor, Paroi antara jam 7.25 malam hingga 9.05 malam pada 22 Januari lalu.

Lu ha betul betul memalukan anak negeri yang bermautautin dan berkerja di Johor.Lain kali jangan suka menghina orang lain walaupun keluarga sendiri.Berhati buat sesuatu yang buruk,bak kata orang tua tua dulu,kerana pulut santan binasa,keran mulut badan binasa.Tapi kini kerana tulisan,lu dibicarakan.
Ucapan Semoga bahagia suami isteri hingga keakhir ayat.

0 comments:

Post a Comment

Tag

"Photography is not about taking good or beautiful pictures,it's about knowing how to take pictures you want"
( Kamera bukan lah "magic box "......yang menentukan ialah tangan dan perasaan seseorang dalam menghasilkan gambar yang terbaik.).
"Satu image seribu makna ,Biar kan Potrait berbicara".